نوایی با ترنم عاشقانه

نوای دلدادگی

نوایی با ترنم عاشقانه

نوای دلدادگی

سرم خاک کف پای حسین است


آیا در بهشت هم میتوان گریست،شاید ولی گریه برحسین،آری برای ما بهشتی دمادم است.   

 

سرم خاک کف پای حسین است 

دلم مجنون صحرای حسین است 

بهشت ارزانی خوبان عالم 

بهشت من تماشای حسین است 

 

 دانلود آواز بهشت من

تماشا در نماشا

ساقی سرمست


 آیا اگر عباس نبود،کربلا بود،شاید،اما دیگربدون علم عشق ،مشق عشق مشک ودستان مشتاق عاشق عباس،کربلا،کربلا نبود. 

 

ای ساقی سرمست زپاافتاده 

دنبال لبت آب بقا افتاده 

مشک و علم ودست سه حرف عشقند 

افسوس زهم این سه جدا افتاده 

این همه یارداده ام از دست 

کمرم با شهادت تو شکست 

ماه درخون خویش گشته خضاب 

یک برادر بگو دوباره بخواب 

تن سردار و بی سری سخت است 

غربت و بی برادری سخت است 

 

دانلود دل آواز ساقی سرمست 

 

شاید این سوُال برای شما ایجاد شده باشد که چرا در کار اجرا شده در مصرع دنبال لبت آب بقا افتاده٬ به جای کلمه بقا ٬بلا گفته شده٬در شعر اصلی که توسط حاج آقا انسانی سروده شده همین کلمه بقا به کار رفته ولی در بیانهای مختلف٬ من کلمات براه یا روان هم دیده ام که ذاکرین عزیز به جای کلمه بقا به کاربرده اند که علاوه بر بیان حس ذاکر٬ معنا وساختار شعر اصلی رانیز کاهش نداده٬از آنجا که دوست داشتم بیان من بیشتر تداعی گر عطش آب سرزمین کربلا به لبان عطشان اباالفضل باشد به جای کلمه بقا٬کلمه بلا را به کار بردم تا آب بلا به معنی آب سرزمین کربلا باشد. 

 

این کار بر روی یکی از آهنگهای کاست ‌‌ذوالجناح ٬کار فوق معنایی و پراحساس استاد بزرگ شهرودیارم٬استاد عماد توحیدی اجرا شده که آنرا خاضعانه به آن استاد گرانقدر تقدیم مینمایم.

تماشا در نماشا